trwa wczytywanie strony...
loading strony www

System relacji z klientem CRM

System relacji z klientem (CRM ang. Customer Relationship Management) to zestaw narzędzi i procedur istotnych w zarządzaniu kontaktami z klientem. Istotną kwestią jest zapewnienie jednolitego systemu obejmującego wszystkie procesy biznesowe. Wszystkie systemy CRM budowane są w oparciu o bazę danych.

  • W systemie informatycznym odnotowano kupno usługi lub towaru.
  • Niezapłacenie rachunku w odpowiednim terminie powoduje podjęcie akcji wysłania ponaglenia.
  • Jeśli system nie odnotuje wpływu pieniędzy w odpowiednim czasie spróbuje podjąć próbę przypomnienia klientowi o tym fakcie np. automatycznie drukując korespondencję do wysyłki, wysyłając SMS itp.
  • Jeśli okaże się, że np. ponaglenie nie przyniosło skutku, CRM może spróbować dodanie takiego klienta do kolejki rozmów telefonicznych pracownika firmy lub powiadomić prawnika firmy z prośbą o wszczęciu postępowania sądowego.
  • Automatyzacja wysyłania kartek urodzinowych dla klientów firmy, ofert handlowych (często sprofilowanych dzięki danym wcześniej zebranym w CRM)

Z różnymi systemami CRM spotykamy się codziennie np. korzystając z Błękitnej Linii TP S.A.. Jest to przykład wykorzystania CRM w tzw. Call Center. Klient dzwoniąc na infolinię, po podaniu swoich danych jest identyfikowany przez obsługującą go osobę, która uzyskuje te dane z systemu CRM. W przypadku operatorów linii komórkowych klient dzwoniąc ze swojego numeru jest bardzo szybko identyfikowany i to jak szybko zostanie obsłużony zależy od wielkości płaconych przez niego rachunków. Systemy CRM często wykorzystywane są też w firmach korzystających z sieci mobilnych sprzedawców. Jest to możliwe dzięki takim funkcjonalnościom jak Mobile Sales. Na przenośnych komputerach sprzedawców (lub telefonach komórkowych) instalowane są aplikacje pozwalające na synchronizację z centralnym systemem CRM. Łączą się oni co jakiś czas z systemem centralnym, dzięki czemu zmienione przez nich dane bądź informacje o nowych klientach przesyłane są do centralnego systemu. Z drugiej strony dostarczane są aktualizacje danych, w zależności od tzw. subskrypcji. Do każdego sprzedawcy możemy przypisać inne subskrypcje. Subskrypcje mają zminimalizować transfer danych do niezbędnego minimum (po co sprzedawcy działającemu na terenie Polski północnej informacje o klientach z Małopolski).


Kontakt z nami

(+48) 501 898 004

E-mail, formularz

Napisz na bok @ stronex.pl
lub wypełnij krótki formularz



Tagi

Tworzenie stron internetowych strony internetowe Kielce Kraków Radom Warszawa Ostrowiec Skarżysko Starachowice Piaseczno Grójec Wrocław Bazy danych Sklepy internetowe